نامه ارسالی بریجت فیلیپسون به هیئت بازبینی معلمان مدرسه که این هفته منتشر شد، شگفتانگیز است و نه فقط در مقایسه با مقامات قبلی. این گواه بر کسی است که بالای سر اوست و دست به تغییر واقعی زده است.
از جمله موضوعاتی که در نامه مطرح میشود، سه مورد است که WomenEd از سال 2015 تاکنون در مورد آنها کمپین کرده است.
بستن شکاف دستمزد
اول، و واضحتر از همه، پرداخت به طور کلی یک مسئله کلیدی است، به ویژه برای زنان.
در بستن شکاف دستمزد جنسیتی در آموزش: یک امر رهبری (2022)، همکاری بین ASCL، NAHT، nga و WomenEd بدون شک دو واقعیت را ایجاد کرد: یک شکاف دستمزد جنسیتی برای زنان رهبر در مدارس و مراکز تراست وجود دارد و هر سال افزایش مییابد. .
توصیههای وزارت آموزش و پرورش در سند حقوق و شرایط معلمان مدرسه در سال 2022 (STPCD) به این گزارش استناد میکند که در طی دوره 2010 تا 2020، پس از گنجاندن نمرات رهبری در حقوق بین معلمان زن و مرد، شکاف پرداختی وجود داشت. تجزیه و تحلیل.
من قدردانی می کنم که بودجه محدود است. با این حال، سیگنالهای واضح در مورد کاهش شکاف مخرب دستمزد جنسیتی در مدارس در STPCD بعدی به رهبران زن ایمان خواهد داد که باید بمانند و میتوانند در این حرفه پیشرفت کنند.
به طور دلگرم کننده، اولین مورد از فهرست ملاحظاتی که فیلیپسون در برابر STRB قرار داده است، تأثیرات بالقوه برابری توصیه های آنها است. در همین حال، تمرکز او بر ارتقای جایگاه این حرفه و بهبود استخدام و حفظ آن تنها می تواند مثبت باشد.
شرایط عادلانه
در مرحله بعد، و شاید مهمتر از همه، فیلیپسون به طور خاص از STRB میخواهد تا «ارزیابی هر گونه تغییر در انعطافپذیریها در مورد پرداختهای TLR، در رابطه با قانون متناسب موجود» را انجام دهد.
این قانون متناسب به این معنی است که همکاران پاره وقت که مسئولیت آموزش و یادگیری (TLR) را بر عهده می گیرند – که اکثریت آنها زن هستند – به طور منظم انتظار می رود که حجم کاری کامل یک TLR را انجام دهند در حالی که حقوق کمتر از حقوق کامل دریافت می کنند. همکار زمان با همین مسئولیت
در سال 2023، Flex Teach Talent نظرسنجی ای انجام داد که در آن از نحوه عملکرد TLR های پاره وقت پرسیدند: 54 درصد گفتند که آنها مسئولیت کل نقش را بر عهده دارند اما فقط بخشی از دستمزد را بر عهده دارند. مانع از پیشرفت شغلی بسیاری از زنان شد.
به عنوان بخشی از گروه مشاوره کاری انعطاف پذیر DfE، ما به طور مداوم این نابرابری را که از جمله بندی در STPCD ناشی می شود، مطرح کرده ایم. ولز سند معادل خود را در سال 2022 اصلاح کرد تا بگوید پرداختهای TLR «ممکن است مشخص شود که به طور کامل پرداخت میشود» برای معلمان پاره وقت، بنابراین مطمئناً ما تغییری دیرکرد داریم.
دستمزد عادلانه به خودی خود یک مزیت است، اما همچنین انعطاف پذیری در نیروی کار مدرسه را از سه طریق کلیدی افزایش می دهد:
اولاً، وضوح، مدارس بیشتری را تشویق میکند تا TLR را به کارکنان پاره وقت ارائه دهند.
دوم، همکاران بیشتری می توانند نقش های پاره وقت یا انعطاف پذیر را ایفا کنند.
و سوم، زنان، مادران، معلمان مسن تر و کسانی که مشکلات سلامتی دارند، می توانند به جای اینکه بخشی از بزرگترین گروه ترک مدرسه شوند، به پیشرفت شغلی و رهبری خود ادامه دهند.
ویژگی های محافظت شده
در نهایت، فیلیپسون به نیاز به برابری، تنوع و گنجاندن دادههای مکرر و دقیقتر در سطح ملی اشاره میکند و متعهد به «انتشار دادههای پرداخت و پیشرفت با ویژگیهای محافظتشده» باز و شفاف است. این قطعا طراوت است و بسیار خوش آمدید.
گزارش شکاف دستمزد جنسیتی که در بالا ذکر شد همچنین خواستار دادههایی در مورد دستمزد برای مربیان با اکثریت جهانی است، بنابراین شامل همه ویژگیهای محافظت شده بسیار مهم است. سن، بارداری، زایمان، وضعیت تاهل و جنسیت همگی عوامل تعیین کننده مکان و موفقیت در محل کار برای هر زن باقی می مانند.
تدریس که در آن زنان 75 درصد نیروی کار را تشکیل می دهند، تفاوتی ندارد. اقدامات برای افزایش نمایندگی زنان، جذب و حفظ معلمان از پیشینههای مختلف، اجرای کار انعطافپذیر و کاهش شکاف دستمزد برای حل بحران استخدام و ابقا ضروری است.
کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد. اما نامههایی مانند نامههای این هفته از بریجت فیلیپسون این امید را ایجاد میکند که کار تغییر واقعاً آغاز شده است.
منبع:schoolsweek