رئیس یکی از بزرگترین آکادمیهای کشور پیشنهاد کرده است که محدودیت زمانی تعیینشده «کهنهای» برای معلمان باید بازنگری شود و گفت: «اگر میخواهیم به عنوان یک حرفه دیده شویم، نمیتوانیم به شدت ساعتها را بشماریم».
Becks Boomer-Clark، مدیر اجرایی Lift Schools، گفت که معلمان ژنرال Z به جای “شمارش ساعت” خواهان “انعطاف پذیری، روان بودن، و احساس هدف هستند”.
زمان هدایت شده به تعداد ساعاتی در سال گفته می شود که در طی آن مدیران مدرسه می توانند معلمان را راهنمایی کنند که در محل کار و در دسترس باشند.
دولت محافظهکار در سال 2021 به دنبال حذف این سقف بود، اما یکی از رهبران اتحادیه در آن زمان گفت هر حرکتی “با خشم در این حرفه مواجه خواهد شد”.
اما بومر-کلارک که امروز در رویداد حاشیهای کنفرانس کارگری صحبت میکرد، گفت: «مطمئن نیستم که تعداد زیادی حرفه وجود داشته باشد که ساعتها حساب میشود، و فکر میکنم این یکی از چالشبرانگیزترین چیزها از نظر رهایی ماست.
“تشخیص در واقع اینکه یادگیری چگونه به نظر می رسد، نگاه کردن به زمان به عنوان یک منبع کاملا محدود، اما در واقع اگر می خواهیم به عنوان یک حرفه دیده شویم، به عنوان حرفه ای عمل می کنیم.”
نیاز به مدل “بالغ تر”.
او گفت که مدل ساعتهای کارگردانی شده «روشی واقعاً قدیمی برای نگاه کردن به حرفهها در حالی است که به مرحله بعدی میرویم».
“من فکر می کنم که ما باید درک بسیار پخته تر، پیچیده تر و انعطاف پذیرتری از زمان داشته باشیم.
“وقتی با معلمان ژنرال Z خود صحبت می کنم، باید واقعاً چیزهایی را که مدت هاست به عنوان نوعی حقیقت کاملاً چدنی می پنداشتم کنار بگذارم تا بفهمم آنها از کار چه می خواهند و چگونه آیا آنها می بینند که کار در کنار بقیه عمرشان نشسته است؟
آنها با من در مورد 1265 صحبت نمی کنند، آنها با من در مورد انعطاف پذیری، روان بودن، احساس هدف و مسئولیت پذیری، احساس سرمایه گذاری صحبت می کنند. و من فکر میکنم که باید تفکرمان را تغییر دهیم.»
در واقع، بیشتر معلمان بیش از 1265 ساعت در سال کار می کنند. یک گزارش در سال 2019 نشان داد که معلمان به طور متوسط 47 ساعت در هفته کار می کنند و از هر چهار یک نفر بیش از 59 ساعت کار می کند.
سال گذشته، دولت یک انتظار غیر قانونی را معرفی کرد که مدارس حداقل 32.5 ساعت در هفته باز هستند.
در طول پانل کنفرانس، در مورد توسعه معلم، یکی از حضار پیشنهاد کرد که آموزش و پرورش باید از NHS پیروی کند تا توسعه حرفهای را در فرهنگ خود گنجانده باشد.
“فقدان انعطاف پذیری مشکل است”
پپه دیاسیو، دبیر کل انجمن رهبری مدرسه و کالج، گفت که او دوستانی در بخش بهداشت دارد که «ساعتهای بسیار طولانی کار میکنند، اما آنها این کار را در خدمت انجام میدهند و این بخشی از تعهدی است که به خاطر احساس مسئولیت نسبت به کاری که انجام می دهند.
«و یادم نمیآید که در یک شب جمعه، وقتی دو ساعت دیرتر میآیند، به من گفتهاند که به 1267 رسیدهاند، و کارشان تمام است.
بنابراین من فکر می کنم که چیزهای زیادی برای یادگیری از خدمات بهداشتی وجود دارد. برخی از آن خوب است و برخی دیگر بد. اما در مورد پیشرفت حرفه ای، قطعاً بسیار خوب است.”
کریس ویلر، رئیس کمپین های اتحادیه NASUWT، اضافه کرد که زمان هدایت شده تنها نیمی از زمانی است که معلمان در یک هفته معین کار می کنند.
من کاملا موافقم که باید به زمان کار معلمان نگاه کنیم. من مطمئن هستم که 1265 مشکل نیست، اما انعطاف پذیری است.
«ما دائماً با اعضایی مواجه میشویم، بهویژه از گروههای مختلف که نمایندگی کمتری دارند، که مجبور به ترک شغل تمام وقت در مدارس و ورود به بخش عرضه یا به طور کامل از حرفه هستند، زیرا نمیتوانند به هیچ گونه انعطافپذیری معنیداری دسترسی پیدا کنند. بنابراین ما باید کاملاً به این موضوع بپردازیم.»
بومر-کلارک همچنین گفت که دولت باید بودجه برای استحقاق اصلی توسعه معلمان را تضمین کند.
منبع: schoolsweek