بریجت فیلیپسون، وزیر آموزش و پرورش، به تغییر گستردهتری در سیستم شکسته برای دانشآموزان با نیازهای آموزشی ویژه اشاره کرد و گفت: «ما باید در مورد چگونگی اصلاح نظام کلی صحبت کنیم».
دولت در حال آزمایش اصلاحات مشخص شده در بررسی مورد انتظار SEND است که حزب کارگر پس از روی کار آمدن در اوایل سال جاری به ارث رسیده است.
وزرا با سؤالاتی در مورد اینکه آیا به این اصلاحات متعهد خواهند بود یا خیر مواجه شده اند.
“به اصلاح کلی سیستم SEND نگاه کنید”
فیلیپسون که امروز در یک رویداد حاشیهای کنفرانس کارگری صحبت میکرد، گفت: «سوال بزرگتر، من فکر میکنم که ما به عنوان یک کشور باید داشته باشیم این است: آیا سیستمی که در حال حاضر داریم کار میکند؟»
آیا این سیستمی است که ما از آن شروع میکنیم، سیستمی که اگر بخواهیم مطمئن شویم که نیازهای اولیه را شناسایی کردهایم، و سطح حمایت مناسب را در سریعترین زمان ممکن انجام میدهیم، طراحی میکنیم که فکر میکنم باید آن را انجام دهیم. وقتمان را بگیریم تا درست شویم؟
من از وضعیت واقعاً دشواری که در حال حاضر با بسیاری از کودکان و خانوادهها روبهرو هستند، قدردانی میکنم، به ویژه سیستم خصمانهای که بسیاری با آن مواجه هستند.
اما من فکر میکنم که ما باید در مورد چگونگی اصلاح سیستم به طور کلی گفتگو کنیم.»
این اظهارات قویترین اظهارات تاکنون از سوی وزرا است که به اصلاحات گستردهتری در سیستم چشم دوختهاند.
“با در نظر گرفتن دقیق کل رویکرد SEND”
دولت به Schools Week گفته است که “در حال حاضر با دقت تمام رویکرد خود را در مورد SEND و AP در نظر می گیرد و گام های بعدی را در زمان مناسب تعیین خواهد کرد”.
این شامل برنامههای بحثبرانگیز «سوپاپ ایمنی» و «ارائه ارزش بهتر» میشود که در آن شوراها در ازای کاهش هزینههای SEND، کمکهای مالی دولتی دریافت میکنند.
با این حال، قابل درک است که مقامات “پیشبینی نمیکنند که هیچ تغییر فوری برای شوراهایی که در حال حاضر در هر یک از این برنامهها شرکت میکنند.”
فیلیپسون در کنفرانسی که در لیورپول برگزار شد، اضافه کرد: “من باید جلوتر باشم. من فکر نمی کنم که این سریع یا آسان باشد. من مطمئن نیستم که باید سریع باشد.
تغییراتی وجود دارد که میخواهم سریعتر انجام دهم، و به زودی در مورد آن بیشتر خواهم گفت، اما روند طولانیمدت تغییری که ما نیاز داریم باید شامل گفتگو با والدین، با موسسات خیریه و سازمانهایی باشد که با کودکان کار میکنند.»
او به تغییراتی که قبلاً ایجاد شده است اشاره کرد، مانند انتقال حوزه های سیاست SEND از خانواده های آن به مدیریت مدارس.
اما او همچنین تاکید کرد که “نیاز واقعاً بزرگ برای حمایت از نیروی کار در بسیاری از این موارد، هم در بخش آموزشی، بلکه همچنین کارکنان پشتیبانی، که اغلب کارهای کلیدی را برای حمایت از کودکان و جوانان ما انجام می دهند.”
هفته مدارس نشان داد که قرار است یک دوره آموزشی جدید برای آموزش کارکنان پشتیبانی به طور خاص در SEND امضا شود.
DfE به نیروی کار فراگیر “نگاه می کند”.
هلن هیز، رئیس جدید کمیته منتخب آموزش و پرورش، که در یک رویداد جداگانه صحبت می کرد، گفت که دولت حق دارد با فراگیری جریان اصلی به عنوان اولین گام در مسیر اصلاحات در همان سیستم شروع کند.
با این حال، او معتقد بود که “بعید است که دولت اشتهای اصلاحات عمده” در سیستم SEND را داشته باشد. «چیزهای بسیار بسیار زیادی برای اصلاح دارد، و میتواند در اصلاحات طولانیمدت و پیچیده کاملاً گرفتار شود، در حالی که در واقع میدانیم نقاط فشار در داخل سیستم کجا هستند، و شما برخی از زمینههایی را که باید تغییر کنند، میدانید. ”
در همین حال، کاترین مک کینل، وزیر مدارس، گفت که او همچنین به فراگیری نیروی کار آموزش و پرورش نگاه می کند.
ما بر ایجاد یک سیستم آموزشی فراگیر متمرکز هستیم که تضمین میکند هر کودکی شکوفا میشود… ما باید اطمینان حاصل کنیم که نیروی کار ما یکسان است.»
این چیزی است که او “به آن نگاه می کند. من بسیار مشتاقم که ما هر کاری که می توانیم انجام دهیم تا موانع آموزش را از بین ببریم، به همان اندازه که موانع فرصت برای هر جوان را از بین ببریم.
“توانایی بخشی از یک نیروی کار آموزشی پر جنب و جوش، ارزشمند و حرفه ای باید بخش کلیدی آن نیز باشد.”
منبع: schoolsweek