ملیسا فارنهام، مدیر عامل تازه منصوب شده ASDAN، از تخصص گسترده خود در کار با جوانانی که فقر را تجربه می کنند، استفاده می کند تا تأثیر ASDAN را گسترش دهد. چشم انداز او بر یک برنامه درسی غنی سازی دیجیتال و انعطاف پذیر و تقویت جامعه یادگیری حرفه ای ASDAN متمرکز است تا فرصت هایی را برای فراگیران بیشتری فراهم کند تا بهترین آینده ممکن را تضمین کنند.
سال گذشته، ASDAN دستاوردهای بیش از 40000 جوان و بزرگسال را از طریق صلاحیتها و برنامههای عملی مبتنی بر نمونه کارها برای یادگیرندگانی که از قبل از ورود به سطح 3 کار میکنند، تایید کرد. کسانی که با فقر در تمام اشکال آن روبرو هستند.
تقریباً دو دهه پیش، ملیسا فارنهام بهعنوان یک مدیر در سندول واجد شرایط بود، که به دلیل علاقه به اینکه چگونه آموزش میتواند از تحرک اجتماعی حمایت کند و میل به کمک به جوانانی که در محیطهای آموزشی سنتی شکوفا نمیشوند، هدایت میشد. در اینجا بود که او برای اولین بار استفاده از دوره های ASDAN را برای کمک به فراگیران یک مدرسه آموزش ویژه و یک تیم متخلف جوانان برای انتقال به آموزش پس از 16 سال شروع کرد.
او دید که چگونه برنامهها و صلاحیتهای مبتنی بر پورتفولیوی ASDAN میتوانند زیربنای برنامه درسی باشند که به حمایت از جوانان برای شکوفایی در بزرگسالی کمک کند. او که مشتاق ادامه رویکرد آینده نگر سازمان و تعهد مداوم برای توسعه تأثیری است که می تواند داشته باشد، در مورد این فصل بعدی برای ASDAN نظر می دهد.
«پس از نزدیک به 16 سال در نقش های رهبری، احساس کردم زمان آن رسیده است که دانش خود را به شیوه ای متفاوت به کار ببرم. طی چند ماه گذشته در دفتر بریستول ASDAN، با درک نحوه عملکرد چرخدندهها و گوش دادن به چالشهایی که کارکنان، اعضا و فراگیران ما با آن مواجه هستند، مطمئن هستم که ASDAN در مکان مهمی برای تأثیر مثبت بر چشمانداز آموزشی بزرگتر است.»
ایجاد یک جامعه یادگیری حرفه ای
ASDAN در اوایل دهه 1980 سرچشمه گرفت، زمانی که گروهی از معلمان، در مواجهه با دانشآموزانی که به خاطر تجربهشان از مدرسه درگیر نبودند، ایده یک طرح جایزه رادیکال را پرورش دادند. این گواهینامه برای دستاوردهایی ارائه می دهد که توسط چارچوب سنتی ارزیابی آموزشی به رسمیت شناخته نشده یا ارزش گذاری نشده است، که حول فعالیت های درگیرکننده ای ساخته شده است که دانش آموزان را برمی انگیزد، مهارت ها و استعدادهای آنها را تجلیل می کند و آنها را تشویق به پیشرفت در یادگیری و/یا کار می کند.
حمایت از معلمان برای انعکاس و توسعه عملکرد حرفه ای خود، هسته اصلی رویکرد ASDAN است. ASDAN با وفادار ماندن به ریشه های خود به عنوان شبکه ای برای به اشتراک گذاری تمرین های آموزشی موثر، در حال توسعه جامعه یادگیری حرفه ای خود (PLC) است تا بهترین تجربیات، توصیه ها و منابع را در بین متخصصان آموزش به اشتراک بگذارد.
ASDAN متعهد به ساختن میراث خود در ایجاد برنامه هایی برای معلمان با معلمان، فعالانه به دنبال بازخورد و بینش از اعضای خود است تا از توسعه و به روز رسانی تمام دوره های خود مطلع شود.
امسال، ASDAN برنامه SEND محبوب خود را بهسوی استقلال بهروزرسانی کرده است و با گروههای متمرکز برای ارتقای دوره همکاری نزدیک دارد. اکنون مجموعه وسیعی از منابع پشتیبانی را برای 80 ماژول خود، همراه با فرصت های CPD منظم و جلسات پشتیبانی برای کسانی که برنامه را ارائه می دهند، ارائه می دهد.
در سال آینده، ASDAN قصد دارد پیشنهاد اثربخشی شخصی خود را بررسی کند و صلاحیت شاخص خود، گواهینامه اثربخشی شخصی سطح 1 و 2 را تجدید کند.
اعضای ASDAN علاوه بر دسترسی به جامعه یادگیری حرفهای، میتوانند به شکلدهی آن کمک کرده و بر چگونگی برآورده کردن بهتر نیازهای خود و فراگیران خود تأثیر بگذارند. یادگیری حرفه ای روشی موثر برای تقویت تفکر انتقادی و یادگیری برای معلمان است. این تضمین می کند که تمرین آموزشی مبتنی بر شواهد و مرتبط است و به نوبه خود الهام بخش و درگیر همه یادگیرندگان خواهد بود.
تأثیرگذاری بر تغییر سیاست و برنامه درسی
ASDAN با بیش از 3000 مرکز آموزشی در بریتانیا و در سطح بینالمللی کار میکند و دادههای غنی و معنیداری را در مورد چشمانداز آموزشی کنونی پس از همهگیری و نیازهای فراگیران امروزی ارائه میکند. نقش ASDAN جمعآوری این اطلاعات برای اطمینان از داشتن یک پیشنهاد قوی است و در عین حال از متخصصان در محل برای ایجاد نتایج مناسب برای فراگیران خود پشتیبانی میکند.
ASDAN در حال حاضر در حال بررسی مانیفست دولت جدید و جهت پیشنهادی آن است. هدف آنها همسویی با برنامه راهبردی آموزش 10 ساله است که دولت قصد دارد در 18 ماه آینده توسعه دهد.
مانیفست دولت هدف از ایجاد یک برنامه درسی را بیان میکند که تضمین میکند کودکان و جوانان آموزش اجباری را آماده زندگی و آماده برای کار ترک میکنند و دانش، مهارتها و ویژگیهایی را ایجاد میکنند که جوانان برای شکوفایی نیاز دارند. آسدان در آن ساختار جایگاه و هدف مهمی دارد.
در حال حاضر، ASDAN برای پشتیبانی از بحث هایی که می تواند بر برنامه درسی و تغییر ارزیابی تأثیر بگذارد، موقعیت خوبی دارد. داشتن صدایی از طریق عضویت در ASDAN و از طریق جامعه یادگیری حرفه ای ما تاثیرگذارتر از همیشه است.
منبع: schoolsweek