یکی از تأثیرگذارترین تراست های آکادمی انگلستان، مدل چرخشی به شدت شبیه سازی شده خود را تغییر داده است – دور شدن از دیدگاه مرکزی آموزش، و حتی به طور موقت سخت ترین مدارس را متوقف می کند.
آکادمی Outwood Grange Trust توسط وزرا به دلیل سابقه خود در بهبود سختترین مدارس در چالشبرانگیزترین مناطق، با سیاستهای رفتاری سختگیرانه و قوانین تجویزی مورد تحسین قرار گرفت.
این مدل توسط سایر اعتمادها تکرار شده است. اما لی ویلسون، مدیر اجرایی جدید OGAT، به طور انحصاری برای هفته مدارس صحبت میکند، از یک رویکرد «جامعه محور» رونمایی کرده است.
محلی ماندن
او گفت که این به اعتماد اجازه می دهد تا “واقعاً چالش هایی را که مدارس با آن روبرو هستند درک کند”.
این اعتماد در گذشته به دلیل داشتن یک مدل آموزشی به سبک فرانشیز مورد انتقاد قرار گرفته است.
اکنون، “تیم بزرگ بهبود مدرسه” که در مرکز نشسته بود، تجزیه خواهد شد و در عوض به یکی از 12 گروه جدید از چهار مدرسه اختصاص داده می شود. این بدان معناست که هر کدام یک مدیر متخصص محلی در زبان انگلیسی، ریاضی، علوم، زبان و علوم انسانی خواهند داشت.
مدیران روز پنجم هر هفته را با تمرکز بر «اولویتهای کل اعتماد» سپری خواهند کرد.
در هر یک از 12 خوشه، مدارس همچنین به عنوان قطب های فناوری، هنرهای خلاق، PE، مشاغل و آموزش حرفه ای شناسایی خواهند شد. آنها سپس به جای دریافت «از دیدگاه مرکزی» از دیگران با «تدارک با کیفیت بالا» حمایت خواهند کرد.
در حالی که “جنبه مرکزی همیشه برای هدایت و حمایت از بهترین نتایج وجود خواهد داشت”، ویلسون گفت که اعتماد بیشتر بر “ایجاد حمایت مدرسه به مدرسه” متمرکز خواهد شد.
او افزود که این “چیزی را ایجاد می کند که برای خود مدارس بسیار توانمندتر است”.
متخصصان به خوشه های خود کمک می کنند تا اولویت های خود را برای پشتیبانی متمرکز تعیین کنند.
تمرکز جدید بر “محل” با آرم مدارس Outwood نمادین خواهد شد. نام مدرسه و تصاویر آن اکنون به جای آرم OGAT، “بزرگترین بیت” خواهد بود.
ویلسون گفت: «شما مرحلهای را پشت سر میگذارید که ماهیت کاری که انجام میدهید – چرخش به تک تک مدارس – به نقطهای میرسد که میگویید «وقتی بالغ میشوید چه شکلی است».
از نظر کلی، به عنوان یک اعتماد، تغییر ذهن شما از 15 سال اول در مورد تحول بوده است، [و] 15 سال آینده باید در مورد پایداری تحول باشد.
کند شدن رشد
مدیر عامل شرکت گفت که برنامه درسی جامع اعتماد همراه با الگوهای آموزشی و یادگیری ثابت باقی خواهد ماند.
«در گذشته، افراد [تیم مرکزی] به جایی رفته اند که در خانواده [مدارس] احساس می شود بیشتر به آنها نیاز است. این کاری است که وقتی در آن مرحله تحول هستید انجام می دهید.»
اکنون موضوع برابری منابع است تا مطمئن شویم که همیشه در حال پیشرفت هستیم اما به یک منبع مرکزی وابسته نیستیم.»
ویلسون گفت که OGAT همچنین وارد “دوره ای از رشد قابل توجه و دقیق شده است.”
هیچ برنامهای برای پذیرش مدرسهای معمولی که با آن مرتبط است ندارد.
او توضیح داد: «در حال حاضر نمیتوانیم مدرسهای را انتخاب کنیم که به سطح بالایی از تعمیر نیاز دارد، زیرا میخواهم مطمئن شوم که این روش جدید کار فقط کلمات روی صفحه نیست.
«این هرگز [به رشد] نیست، زیرا اگر ما مدارس ابتدایی داشته باشیم که از مدارس متوسطه ما تغذیه می کنند، مطمئناً به این حمایت نگاه خواهیم کرد.
اما از نظر آنچه در گذشته بودیم – مدرسهای در تدابیر ویژه وجود دارد، “Outwood قرار است از آن حمایت کند” – این چیزی است که ما قرار است سرعتش را کاهش دهیم.”
تغییر بزرگ دیگر، تأکید بیشتر بر «مشارکت خانواده و جامعه» در مدارس آن است.
سر مارتین اولیور، مدیر اجرایی قبلی، که این سمت را ترک کرد و آفستد را اداره کرد، کار روی این سیاست را با تقلید از برخی از عملکردهای مراکز کودکان آغاز کرد.
تمرکز بر حذف
ویلسون این را به فرزندان ثانویه خود نیز تعمیم داده است. در هر یک از 12 گروه، مدارس با مقامات محلی و پلیس برای برگزاری رویدادها در محل خود همکاری خواهند کرد. این “به والدین اجازه می دهد به دلایل مختلف وارد شوند، بنابراین اولین تماس “امروز فرزند شما به حالت تعلیق درآمده” نخواهد بود.
او گفت: «در یکی از مدارس ما گروه درمانی و مشاوره والدین را اجرا می کنیم. ما همچنین رویدادهای رفاهی و آشپزی سالم داریم، جایی که یک شرکت از خانوادهای حمایت میکند که آهستهپز دارند و ما آنها را با یک سری دستور پخت زیر 5 پوند همراه با کودک در آنجا قرار میدهیم.»
ویلسون گفت که این باعث ایجاد “روابط قوی تر با خانواده ها، به ویژه سخت ترین آنها” در دوره مقدماتی او و بهبود حضور او، به ویژه در آکادمی ابتدایی Outwood Woodlands در دانکاستر شده است.
او امیدوار است که این امر باعث کاهش نرخ محرومیت در مدارس ثانویه نیز شود. تجزیه و تحلیل هفته مدارس در سال گذشته نشان داد که دبیرستان های تراست دو برابر سایر مدارس در برخی از مناطق خود دانش آموزان را از تحصیل محروم کرده اند.
اعتماد مورد انتقاد قرار گرفته است – از جمله توسط Ofsted – در مورد میزان محرومیت و تعلیق آن.
منتقدان گفتهاند که یک مدل چرخش مبتنی بر نرخ بالای محرومیت «بهبود پایدار مدرسه نیست».
ویلسون گفت: “این من نیستم که بگویم این یک گلوله نقره ای است، همه چیز را درست می کند – نمی شود … این بخشی از اطمینان از دسترسی به مدارس ما خواهد بود.
منبع: schoolsweek