یک گروه بانفوذ از تراستها از Ofsted میخواهند که حکمرانی را از قضاوت رهبری خود جدا کند و میگویند سیستم فعلی ضعفهای بخش را پنهان میکند.
گزارش سالانه گروه کویین استریت که امروز منتشر شد، میگوید «بسیاری از مدیران عامل در شبکه 35 تراست معتقدند که «حکومت در سراسر سیستم به اندازه کافی قوی نیست که بتواند خواستههایی را که بر آنها گذاشته میشود، تحمل کند».
تصمیمات بازرسان در مورد مدیریت یک مدرسه در قضاوت فرعی «رهبری و مدیریت» آنها قرار می گیرد. اما اعضای QSG معتقدند این دو باید از هم جدا شوند.
در این گزارش آمده است: «حکومت ضعیف اغلب توسط رهبران انجام می شود. “این مشکل با گنجاندن حکمرانی در قضاوت در مورد رهبری پوشانده می شود، بنابراین اینها باید از هم جدا شوند.”
این امر پس از آن صورت میگیرد که Ofsted در اوایل این ماه نمرات سرفصل تک عبارتی را برای اثربخشی کلی مدرسه حذف کرد.
تا زمانی که گزارشکارتهای جدید در سپتامبر آینده اجرایی شود، مدارس برای چهار قضاوت فرعی از جمله «رهبری و مدیریت» از «ممتاز» تا «ناکافی» رتبهبندی خواهند شد.
استخدام ممکن است با پیشرفت همراه نباشد
استیو تیلور، رئیس OSG، گفت که مدیران عامل «به این فکر میکنند که وقتی مدرسهای دورهای از پیشرفت سریع را پشت سر میگذارد، برای مثال، لزوماً [این مورد] نیست که فرمانداران را با همان سرعتی که میتوانید بهبود دهید، استخدام کنید. تأمین».
دو سوم هیئتهای حاکمه مدارس یا اعتماد حداقل یک جای خالی در سال 2022 داشتند که بالاترین رقم در شش سال گذشته است.
دولت کارگر همچنین در آستانه انتخابات متعهد شد که بازرسی های اعتماد را معرفی کند. Ofsted در حال حاضر ارزیابی های خلاصه ای از تراست ها انجام می دهد، برخی از مدارس آنها را بازرسی دسته ای می کند، اما به عملکرد تیم های مرکزی نگاه نمی کند.
اما گزارش QSG هشدار داد که “کار زیادی برای انجام بازرسی های مناسب” MAT باقی مانده است.
اعضای آن «پاسخ متفاوتی» به ارزیابیهای خلاصه گزارش کرده بودند که برخی از بازرسان «درکی از نحوه عملکرد تراستها نداشتند». مدیران مالی همچنین شاهد “ناهماهنگی گسترده رویکرد تیم های بازرسی مختلف” بودند.
بررسیهای حفاظتی، مدارس را سنگین میکند
QSG همچنین فاش کرد که اکثر اعضای آن “از چک های حفاظتی سالانه جداگانه حمایت نمی کنند”، یکی دیگر از اصلاحات برنامه ریزی شده کارگری.
اینها باعث افزایش بار مدارس می شود. اعتماد خط مشی حفاظتی را تعیین می کند و اثربخشی آن را نظارت می کند. اینجاست که بازرسی باید متمرکز شود.»
در جای دیگر این گزارش، QSG خاطرنشان کرد که کمیسیونهای آکادمی وزارت آموزش، به نام مدیران منطقهای، «در مورد اینکه آیا اعتمادها نیاز به بهبود دارند و آیا ظرفیت پذیرش مدارس جدید را دارند یا خیر، قضاوت میکنند».
اما «نیاز به سازگاری بیشتر رویکرد» و «شفافیت بیشتر در نحوه عملکرد چنین فرآیندهایی» وجود دارد.
آزبست ممکن است مشکل بزرگ بعدی باشد
اگرچه اعضای QSG می گویند که بهبودهایی را در زمینه های نگران کننده شامل گروه مناطق و Ofsted دیده اند، پس از گفتگو با بازرس ارشد سر مارتین اولیور و مقام ارشد DfE جان ادواردز.
در طول جلسات گروه املاک QSG، رهبران همچنین پیش بینی کردند که “آزبست ممکن است موضوع بعدی باشد که به سرفصل ها تبدیل شود”. اما آنها نگران هستند که بحران RAAC در سال گذشته “کمبود بودجه شرطی را تشدید کند”.
آنها همچنین بر این باورند که بولتن های ساختمانی فعلی، که به جزئیات نحوه طراحی و چیدمان یک مدرسه می پردازند، «اکنون قدیمی هستند، زیرا پس از همه گیری از مدارس و فضاها به طور متفاوتی استفاده می کنیم».
مدیر املاک Creative Education Trust، Jon Ward، که ریاست گروه QSG را بر عهده دارد، توضیح داد: «برخی از مدارس با چالشهای جدیدی در برآوردن فضای مورد نیاز برای ورودیهای بزرگتر، یا نیاز به فضاهای کوچکتر بیشتر برای مداخله، به ویژه در جایی که تعداد بیشتری از کودکان مبتلا به SEND مشهود است، مواجه هستند.»
منبع: schoolsweek