رئیس بازنگری برنامه درسی دولت با اذعان به شکایات مبنی بر اینکه در برخی زمینهها «بیش از حد» است، گفت: «اگر ما چیزهایی را وارد میکنیم، باید چیزهایی هم پیدا کنیم تا بیرون بیاوریم».
پروفسور بکی فرانسیس نیز امروز فاش کرد که این بازبینی به روابط، جنسیت و آموزش بهداشت می پردازد و این تردید را ایجاد می کند که آیا پیشنهادات دولت قبلی برای به روز رسانی محتوا و تعیین محدودیت های سنی در برخی موضوعات طبق برنامه پیش خواهد رفت.
فرانسیس، مدیر اجرایی بنیاد وقف آموزش، در ماه جولای توسط بریجت فیلیپسون، دبیر جدید آموزش و پرورش منصوب شد تا برنامه درسی ملی و سیستم ارزیابی مورد استفاده در مدارس را بررسی کند.
اما اخبار مربوط به این بازنگری هشدارهایی را برانگیخته است که مدارس طولانی مدت پس از سالها اصلاح نمیتوانند با تغییرات بیشتر کنار بیایند و افزودن محتوای بیشتر به برنامه درسی باعث گسترش بیشتر آنها میشود.
“زیاد پر شده”
فرانسیس که امروز در یک وبینار انجمن آموزشی وست مینستر صحبت می کرد، گفت که این بررسی آگاهانه بود که “سیستم تحت فشار است”.
«در واقع ظرفیت بسیار محدودی به دلایل مختلف وجود دارد، که البته تا حدی توضیح میدهد که چرا ما بسیار بر تکامل متمرکز شدهایم، نه انقلاب.»
او گفت: “اغلب، مردم شکایت دارند که ما در حال حاضر برنامه درسی بسیار پرپر شده ای داریم، به ویژه در برخی حوزه های درسی”، افزود که “کمپین های زیادی در مورد آنچه باید در برنامه درسی گنجانده شود، صورت گرفت.
“من کاملا واضح هستم که اگر ما چیزهایی را وارد می کنیم، باید چیزهایی را نیز پیدا کنیم، و این اغلب بحث برانگیزتر است، اما این یک اصل کلیدی است.”
برنامه درسی “افسانه ها”
فرانسیس همچنین هشدار داد که “افسانه های زیادی در فضای برنامه درسی و فرضیات زیادی در مورد گرایش های مختلف و غیره وجود دارد”.
اما زمانی که شما واقعاً به لاستیکها ضربه میزنید، روی دادهها میبینید، متوجه میشوید که در واقع ممکن است این ادعاها اغراقآمیز باشند.»
از او برای مثال پرسیده شد، او گفت: «اغلب مردم می گویند که چیزها در برنامه درسی نیست، و در واقع، معلوم می شود که هستند». او گفت که این شامل آموزش مالی، سخنوری و پایداری است.
اما او گفت “سوالات بسیار جدی در مورد میزان حضور آنها در برنامه درسی وجود دارد”.
او افزود که “نظرات بسیار رایجی وجود دارد که به عنوان مثال، آموزش هنر در برنامه درسی در طول زمان کاهش یافته است”.
زمانی که دادهها را بررسی میکنید، دیدن هنر بهعنوان یک موضوع واقعاً جالب است، آن کاملاً در GCSE رشد میکند، اما برخی از حوزههای دیگر هنر، برای مثال، نمایشنامه، کاهش یافته است.»
مروری بر تربیت جنسی
آموزش روابط، جنسی و بهداشت از سال 2021 در همه مدارس اجباری بوده است، اما این الزام به جای اینکه بخشی از برنامه درسی ملی باشد، در دستورالعمل قانونی جداگانه تنظیم شده است.
اما فرانسیس گفت علیرغم این، «با توجه به قصد دولت برای پیروی از توصیههای بازبینی، از همه مدارس بخواهد برنامه درسی ملی، از جمله آکادمیها را آموزش دهند، ما احساس میکنیم که در آن صورت، باید به RSHE نیز نگاه کنیم. بنابراین [RSHE و PSHE] در اختیار ما هستند.
مشخص نیست که این پیشنهادات توسط دولت قبلی برای محدودیت های سنی در برخی موضوعات و محتوای به روز شده از کجا می ماند. دولت جدید نگفته است که آیا به این طرح ها ادامه می دهد یا آنها را کنار می گذارد.
DfE گفت: “این بسیار مهم است که معلمان راهنمایی روشنی در مورد آموزش در مورد سلامت جنسی داشته باشند، به همین دلیل است که ما به دقت به پاسخ های مشاوره نگاه می کنیم و شواهد مربوطه را قبل از تعیین گام های بعدی برای پیشبرد راهنمایی RSHE در نظر می گیریم.”
فرانسیس از انتقادات آکادمی ها “تعجب” کرد
فرانسیس همچنین از ترکیب هیئت کارشناسی که به او در بررسی کمک خواهد کرد، پس از انتقاداتی مبنی بر عدم حضور مقامات محلی از مدارس دفاع کرد.
او گفت که از این انتقاد «واقعاً شگفت زده شده است».
“من به نوعی فکر می کردم که ما کمی فراتر از آن هستیم. بسیاری از افرادی که ممکن است اکنون به عنوان نماینده [تراست چند آکادمی] در نظر گرفته شوند، در واقع در گذشته در مدارس مرجع محلی بوده اند.
«مطمئناً هیچ قصدی وجود ندارد که به نحوی افراد طرد شوند. توجه داشته باشید که از نظر نمایندگی مقامات محلی، به عنوان مثال، کمیسیون مدارس منطقه ای در پانل وجود ندارد.
البته، از نظر این نمایندگی، البته، ما میخواهیم شواهدی را از مقامات محلی بشنویم که کاملاً درست میگویید، تخصص زیادی دارند، و ما مشتاقانه منتظر مشارکت در این راه هستیم. نشان می دهد و از طریق فراخوان برای شواهد نیز.”
او افزود که “در برابر وسوسه قرار دادن یک والدین یا کارفرما یا یک فرد جوان در هیئت مدیره مقاومت کرده است.”
سکوت در مورد اینکه آیا بررسی شامل Oak می شود یا خیر
این هفته، انجمن ناشران از وزرا خواسته شد تا ساختار پانل خود را در مورد “روابط نزدیک” مشترک سه عضو با آکادمی ملی اوک، بدنه برنامه درسی دولت، بررسی کنند.
منبع: schoolsweek