گارد ساحلی ایالات متحده فیلم جدیدی از لاشه کشتی زیردریایی تیتان را که سال گذشته در زیر سطح اقیانوس اطلس منفجر شد و پنج نفر را کشت.
این چشم انداز زمانی منتشر شد که USCG دومین هفته از جلسات استماع تحقیق در مورد حادثه مرگبار مربوط به زیرساخت OceanGate را آغاز کرد.
در همین حال، یکی از بنیانگذاران شرکت گفت که امیدوار است پوشش نقرهای فاجعه این باشد که علاقهای دوباره به اکتشاف از جمله عمیقترین آبهای اقیانوسهای جهان برانگیزد.
تاجر Guillermo Sohnlein که در تأسیس OceanGate با Stockton Rush کمک کرد، گفت: “این نمی تواند پایان کاوش در اعماق اقیانوس باشد. این نمی تواند پایان غواصی های عمیق باشد و من فکر نمی کنم که چنین شود.”
Sohnlein در نهایت قبل از فاجعه تیتان در ژوئن 2023 شرکت را ترک کرد. راش جزو پنج نفری بود که در اثر انفجار زیردریایی جان خود را از دست دادند. اگرچه Sohnlein سالها پیش شرکت واشنگتن را ترک کرد، اما در دفاع از تلاشهای آن پس از انفجار زیردریایی صحبت کرد.
روز دوشنبه به وقت محلی، او شهادت داد که این شرکت میخواهد ناوگانی متشکل از چهار یا پنج شناور غواصی در عمق ایجاد کند که بتواند پنج نفر را تا عمق 6 کیلومتری حمل کند. او گفت که برنامه این شرکت این بود که هیچ کشتی مادری اختصاصی نداشته باشد – که هزینه ها را به میزان قابل توجهی کاهش می داد.
Sohnlein گفت: «ما میخواستیم به بشریت دسترسی بیشتری به اقیانوس، بهویژه اعماق اقیانوس بدهیم.
Sohnlein شهادت داد که شرکت استفاده از فیبر کربن برای کشتی محکوم به فنا را به صفر رساند زیرا شرکت می خواست یک شناور سبک وزن و کم هزینه که نیازی به اتصال به کشتی مادر خاصی نداشته باشد. او شهادت داد که استفاده از فیبر کربن به عنوان “ایده جدیدی نیست” و گفت “مردم قبلاً به آن نگاه کرده اند”.
Sohnlein گفت که هیچ سازنده موجود زیردریایی نمی تواند نیازهای شرکت را برآورده کند، که نیاز به محور ساخت زیردریایی های خود را دارد. و او گفت که این شرکت در طول توسعه با گارد ساحلی همکاری نزدیک داشت.
Sohnlein گفت که او این فرصت را داشته است که در تایتان “بارها” شیرجه بزند و او نپذیرفت. او گفت که دلایلش شامل عدم تمایل به گرفتن فضا از مشتریان بالقوه است. او گفت وقتی راش به نقطهای رسید که «زمان قرار دادن یک انسان در آنجا» بود، او میخواست خودش این کار را انجام دهد. راش احساس کرد این طراحی اوست و گفت: “اگر اتفاقی بیفتد، میخواهم روی من تاثیر بگذارد.”
گارد ساحلی اوایل ماه جاری یک جلسه استماع عمومی را آغاز کرد که بخشی از تحقیقات سطح بالا در مورد علت انفجار است. برخی از شهادت ها بر ماهیت آشفته شرکت متمرکز شده است.
پیش از این در جلسه استماع، دیوید لاچریج، مدیر سابق عملیات OceanGate گفت که او اغلب با راش درگیر میشد و احساس میکرد که شرکت فقط به کسب درآمد متعهد است. لاچریج شهادت داد: «کل ایده پشت این شرکت کسب درآمد بود. راه علم بسیار کم بود.
سونلاین روز دوشنبه گفت که نه او و نه راش هرگز تحت تأثیر گردشگری نبودهاند و ایده بازدید از تایتانیک، که قبلاً توسط دیگران کاوش شده بود، برای هیچکدام از آنها هیجانانگیز نبود.
اما لاچریج و شاهدان دیگر تصویری از یک شرکت مشکل دار را ترسیم کردند که برای بردن کاردستی با طراحی غیرمتعارف خود به آب بی تاب بود. این حادثه باعث ایجاد بحثی در سراسر جهان درباره آینده اکتشاف خصوصی زیر دریا شد.
فیل بروکس، مدیر مهندسی سابق OceanGate که روز دوشنبه شهادت داد، گفت که مشکلات اقتصادی با این شرکت شامل این است که از کارگران میخواهد برای دورههایی از پرداختهای حقوقی خودداری کنند و وعده میدهند که در آینده گرفتار خواهند شد. او گفت که به نظر می رسد مشکلات مالی شرکت بر تصمیمات ایمنی تأثیر می گذارد.
او گفت: «روشن بود که شرکت از نظر اقتصادی بسیار تحت فشار بود و در نتیجه تصمیمگیری میکردند و کارهایی انجام میدادند که منجر شد، من احساس میکردم که ایمنی بیش از حد به خطر میافتد.
یک مدیر مهندسی قبلی در این شرکت هفته گذشته شهادت داد که برای آماده کردن کشتی برای غواصی تحت فشار بود و از خلبانی آن برای سفر چندین سال قبل خودداری کرد. تونی نیسن گفت که کار کردن برای راش ممکن است دشوار باشد و اغلب نگران هزینه ها و برنامه های پروژه است.
Sohlein روز دوشنبه نیز شهادت داد که در سال 2013 شرکت را ترک کرد، زیرا شرکت به مهندسی انتقال پیدا کرد، که او آن را قدرت بزرگتر راش نسبت به او توصیف کرد. او گفت که تصميم گيري نسبتا آسان براي راش بود، اما تصميم گيري براي ماندن در اين شرکت دشوارتر بود.
انتظار می رود این جلسه تا روز جمعه ادامه داشته باشد و شاهدان بیشتری در آن حضور داشته باشند. روی توماس از اداره حمل و نقل آمریکا نیز روز دوشنبه شهادت داد و چالش های مرتبط با فیبر کربن را به عنوان ماده ای برای شناورها شرح داد. او گفت فیبر کربن “مستعد شکست خستگی تحت فشار مکرر خارجی است.”
مقامات گارد ساحلی در ابتدای جلسه خاطرنشان کردند که این شناور به طور مستقل مورد بازبینی قرار نگرفته است. این و طراحی غیرمعمول تیتان آن را در جامعه اکتشافات زیر دریا مورد بررسی قرار داد.
منبع: 9news
به روزرسانی
آخرین اخبار خلاقانه را در مورد هنر و طراحی دریافت کنید.
Subscribe to Updates
Get the latest creative news from FooBar about art, design and business.
پست های مرتبط*
یک نظر اضافه کنید