انفجار در تعداد کودکان با نیازهای ویژه، مدارس معمولی را وادار می کند تا به تراست های چند آکادمی که در SEND تخصص دارند بپیوندند.
Billingborough Primary در لینکلن شایر مجوز پیوستن به یک تراست برای همکاری با تیم متخصصان نیازهای ویژه خود را دریافت کرده است. این همچنین به آن اجازه میدهد «به تطبیق و تکامل جریان اصلی [خود] برای مطابقت با نیازهای همه دانشآموزان ادامه دهد».
رهبران تراست های چند آکادمی با مدارس ویژه گزارش می دهند که تعداد افرادی که می خواهند برای دسترسی به پشتیبانی به سازمان هایشان بپیوندند، افزایش یافته است.
“آنها به کمک متخصص نیاز دارند”
جان وینتر، مدیر اجرایی مؤسسه هشت مدرسهای Weydon Multi-Academy Trust، که سه مورد از آنها مدارس ویژه هستند، گفت: «مشکل کودکانی که وارد دوره ابتدایی میشوند پیچیدهتر میشود… ملاقات با برخی از نوجوانان برای مدارس بسیار دشوار است. نیاز دارد. این امر به ویژه در انتخابات مقدماتی تک ورودی آشکار می شود.
“آنها به کمک بسیار تخصصی نیاز دارند و با توجه به ماهیت افزایش تعداد کودکان با نیازهای ویژه، قابل درک است که مقامات محلی برای همگام شدن با آن مشکل پیدا می کنند.”
تجزیه و تحلیل دادههای دولتی نشان میدهد که ۲۱۲ تراست – تقریباً از هر ۱۰ مرکز، حداقل یک مدرسه ویژه دارند که نسبت به ۲۰۲ چهار سال پیش اندکی افزایش یافته است. اما این در مقایسه با تعداد کلی زنجیرههایی است که در مدت مشابه 16 درصد کاهش یافته است، از 2661 به 2247.
حدود 29 درصد از آکادمی های 212 تراست مدارس ویژه هستند. این رقم در سال 2020 به 32 درصد رسید – نشان می دهد که آنها تعداد فزاینده ای از مدارس معمولی را پذیرفته اند.
در همین حال، تعداد تراست های ویژه مدارس از 107 به 87 مورد کاهش یافته است.
ویژگی های SEND در حال تغییر است
چهار ماه پیش پس از «تغییر آرایش دانشآموزان» که ناشی از افزایش تعداد جوانان با «نیازهای پیچیده و اضافی» بود، به بیلینگبورو مجوز تبدیل به وضعیت آکادمی داده شد.
نزدیک به 1.3 میلیون کودک (13.6 درصد) از حمایت SEN برخوردار هستند که این رقم در سال 2015 کمتر از 1 میلیون (11.6 درصد) بود.
اما طبق صورتجلسه هیئت مشاوران وزارت آموزش و پرورش، «ویژگیهای» کودکان SEND در Billingborough در طول سال گذشته تغییر کرد و بیشتر آنها با نیازهای سلامت اجتماعی، عاطفی و روانی تشخیص داده شدند.
انجمن جامع تراست (CIT) “گزینه ترجیحی” بیلینگبورو بود زیرا می توانست “از تجربه و تخصص پزشکان در محیط های مدرسه ویژه بهره مند شود”.
این به آن اجازه میدهد تا «به تطبیق و تکامل جریان اصلی [خود] برای مطابقت با نیازهای همه دانشآموزان ادامه دهد».
پیتر بل، مدیر اجرایی CIT که هفت مدرسه ویژه و هفت مدرسه ابتدایی اصلی را اداره می کند، گفت که او “به طیف رهبران و معلمان با تجربه ای که داریم” افتخار می کند، که “از یکدیگر و همچنین سایر مدارس خارج از اعتماد حمایت می کنند.” .
وینتر افزود که یکی از جدیدترین آکادمیهای او، کراندال ابتدایی در فارنهام، همپشایر، تا حدی به دلیل «تخصصی که ما در مورد نیازهای ویژه داریم» به آن پیوست.
او قرار است به همین دلیل در ماه نوامبر مقابل دیگری قرار بگیرد. یک “جاذبه اصلی” تیم “متخصصان در اکثر نیازهای اولیه” است.
دو مدرسه استثنایی دیگر قرار است به این مدرسه ملحق شوند و تعداد آنها به پنج مدرسه برسد. او در نظر دارد که در نهایت یک تقسیم مساوی از مدارس ویژه، ابتدایی و متوسطه داشته باشد.
ایجاد ظرفیت بیشتر
وارن کارات، مدیر اجرایی Nexus MAT که 16 مدرسه ویژه و یک مدرسه معمولی را اداره میکند، در چند سال گذشته شاهد افزایش «بحثهای باز» مدارس ابتدایی در مورد دانشگاه بوده است، اغلب به این دلیل که اعتماد میتواند با SEND کمک و پشتیبانی کند. دانش آموزان
اما او گفت که خطراتی وجود دارد. مدارس ابتدایی می توانند به مراکز تخصصی نیابتی تبدیل شوند و دانش آموزان خارج از حوضه بیشتری را بدون بودجه اضافی جذب کنند.
او همچنین هشدار داد که «خلاصه «حضور در MAT با مدارس ویژه به ما در ارائه SEND کمک میکند» آنقدر که به نظر میرسد ساده نیست.
در گزارشی که در اوایل سال جاری توسط شوراهای انگلستان تهیه شد، از دولت خواسته شد تا در ایجاد ظرفیتها – مانند درمانگران، روانشناسان آموزشی و حمایت گستردهتر از فراگیری – در محیطهای اصلی سرمایهگذاری کند.
استدلال میکرد که این امر اتکا به مکانهای مدارس تخصصی را کاهش میدهد.
توصیفگرهای کیفیت اعتماد، معیارهایی که سال گذشته برای اطلاع از تصمیمات راه اندازی آکادمی معرفی شدند، همچنین گفتند که رهبران باید با آموزش مؤثر به کودکان SEND محلی، «دسترسی منصفانه» را انجام دهند.
این راهنما اضافه کرد که MATها باید در تمام مدارس خود “فرهنگی” ایجاد کنند که “برانگیزاننده و جاه طلبانه برای همه، از جمله کودکان محروم و کودکان مبتلا به SEND” باشد تا دانش آموزان بتوانند به پتانسیل کامل خود دست یابند.
طرح دولت برای بهبود سیستم SEND بر مدارس معمولی استوار است که از دانش آموزانی که نیازهای اضافی دارند، بهتر حمایت کنند. اصلاحات در حال آزمایش است.
منبع: schoolsweek