محققان بررسی خواهند کرد که آیا طرحهای کاری انعطافپذیر مانند برنامهریزی، آمادهسازی، و زمان ارزیابی نه روزه و خارج از محل میتواند حفظ معلم را افزایش دهد یا خیر.
بنیاد موقوفه آموزش و پرورش که با کمک مالی دولتی برای بررسی “آنچه در آموزش و پرورش کار می کند” راه اندازی شد، امروز اعلام کرد که سه پروژه را برای یافتن راه حل هایی برای مشکلات استخدام و حفظ این بخش تامین مالی می کند.
یک طرح تحت رهبری مؤسسه جاه طلبی بررسی خواهد کرد که آیا کار جدید 9 روزه 17 مدرسه ای Dixon Academies Trust برای معلمان منجر به افزایش ماندگاری کارکنان می شود یا خیر.
محققان مؤسسه آموزش کالج دانشگاهی لندن (IOE) و کالج آموزشی منشور، تأثیر آن را بر ماندگاری زمانی که مدارس تشویق می کنند معلمان از زمان PPA خارج از محل برای پروژه دوم حذف کنند، بررسی خواهند کرد.
EEF گفت که این پروژه ها همچنین به تأثیر و پیامدهای این طرح ها برای جوانان می پردازد.
و Teacher Tapp از برنامه نظرسنجی خود برای یافتن استراتژی هایی برای جذب معلمان به مدارسی با سطوح بالای آسیب های اجتماعی-اقتصادی استفاده خواهد کرد، پروژه سوم.
امیلی یومانس، یکی از مدیران اجرایی EEF، گفت: «تا زمانی که رویکردهای مستحکمی برای رسیدگی به استخدام و حفظ بر اساس شواهد نداشته باشیم، همچنان شاهد خروج معلمان بزرگ از حرفه و رنج تحصیل جوانان در نتیجه آن خواهیم بود.
این پروژههای هیجانانگیز باید به ما کمک کنند تا تصویری بسیار بهتر از اهمیت کار انعطافپذیر برای نیروی کار آموزشی با انگیزه و حمایت شده که احتمال بیشتری برای ماندن در این حرفه دارند، ایجاد کنیم.
EEF کل هزینه های این سه طرح را حدود 800000 پوند تخمین زد.
هدف پروژهها یافتن راهحلهایی برای بحران استخدام و نگهداری است
آخرین دادههای DfE نشان میدهد که تقریباً یک سوم معلمان این حرفه را ظرف پنج سال ترک میکنند، در حالی که نیروی کار تنها 259 معلم تمام وقت در سال گذشته افزایش یافته است زیرا تعداد ترککنندگان تقریباً با تعداد وصالان برابری میکند.
بنیاد ملی تحقیقات آموزشی اخیراً پیشبینی کرده بود که دولت برای ماه سپتامبر مجدداً هدف جذب معلم را از دست خواهد داد – یازدهمین بار در 12 سال گذشته.
دولت جدید متعهد شده است که 6500 معلم جدید متخصص را استخدام کند، اما زمانبندی برای دستیابی به این هدف تعیین نکرده است. سال گذشته 13000 معلم کمتر از میزان مورد نیاز جذب شدند.
EEF گفت که مرحله اول پروژه Dixons شامل مصاحبه با رهبران و معلمان برای سنجش مزایا و چالش های اجرای یک کار 9 روزه در دو هفته خواهد بود. این “مرحله محدوده” در بهار 2025، قبل از “مرحله ارزیابی تاثیر” به پایان خواهد رسید.
نگرانی در مورد “کاهش ثبات”
سال گذشته، یک بررسی شواهد EEF کار انعطاف پذیر را به عنوان راه حلی ممکن برای جذب و حفظ معلمان معرفی کرد.
اما همچنین شواهدی «ادراکی» از رهبران وجود داشت که نشان میداد این استراتژی هزینهها را افزایش میدهد و میتواند تأثیرات منفی بر دانشآموزان «در نتیجه کاهش ثبات تدریس» داشته باشد.
استراتژی استخدام و حفظ DfE در سال 2019 متعهد شد که به “تغییر رویکردها برای کار انعطاف پذیر در مدارس” کمک کند.
مطالعه تحت رهبری معلم تپ از نمونه بزرگی از معلمان و مدیران می خواهد که انتخاب هایی را که بر اساس طیف وسیعی از فرصت های شغلی انجام می دهند، ثبت کنند.
پاسخها را تجزیه و تحلیل میکند و «از روششناسی نوآورانه» برای تخمین ارزشی که معلمان برای مزایای شغلی خاص قائل هستند، با گزارش ارزیابی که در بهار سال آینده منتشر میشود، استفاده میکند.
فاز محدوده پروژه PPA در تابستان 2025 تکمیل خواهد شد.
PPA معلمان باید حداقل 10 درصد از زمان تدریس برنامه زمانی آنها باشد.
اکثر آنها این کار را در مدرسه انجام می دهند، اما EEF می گوید PPA خارج از سایت “اغلب یکی از ساده ترین راه ها برای مدارس برای ایجاد محیط کاری حمایتی تر برای معلمان است”.
هیلاری اسپنسر، مدیر عامل موسسه Ambition، گفت: “ما امیدواریم که این بتواند کمک بزرگی به جذب و حفظ معلمان در مدارس سراسر کشور کند.”
منبع: schoolsweek