کمیسر کودکان از اختیارات قانونی خود استفاده کرده است تا به هر مدرسه در انگلیس دستور دهد تا نظرسنجی را درباره حمایتی که از دانشآموزان میکنند و موانعی که مدیران مدارس با آن روبرو هستند را تکمیل کنند.
Dame Rachel de Souza گفت نظرسنجی مدرسه او که تا 20 دسامبر ادامه خواهد داشت، با هدف “درک بهتر نقش مدارس در رشد کودکان” است. این به شکل دادن به توصیه های او به دولت کمک خواهد کرد.
برای مثال، از مدارس پرسیده میشود که آیا کلوپ صبحانه، بانک غذا یا مراقبت از کودکان را فراهم میکنند یا خیر، و چه کسی هزینه چنین تأمینی را پرداخت میکند.
اما از رهبران نیز پرسیده می شود که آیا نتوانسته اند حمایت لازم را از دانش آموزانی که نیازهای اضافی دارند و در مورد سیاست های تلفن همراه ارائه کنند.
ما به شواهد انکارناپذیر نیاز داریم
د سوزا در نوشتن برای هفته مدارس گفت که این نظرسنجی ضروری است زیرا مدارس “دیگر به سادگی مکان هایی نیستند که کودکان در آن آموزش می بینند”.
«اگر میخواهیم یک سیستم مدرسهای ایجاد کنیم که به درستی منابع و بودجه لازم برای رفع نیازهای هر کودک را تامین کند، به بانکی از شواهد غیرقابل انکار در مورد آنچه در مدارس انگلیس میگذرد نیاز داریم.
ما به اطلاعات بهروز در مورد تجربیات کودکان در مدرسه و راههای متعددی که معلمان و رهبران مدرسه از آنها حمایت میکنند، نیاز داریم تا به بهبود سیاستهای دولت کمک کنیم.»
این اولین باری است که دو سوزا از اختیارات قانونی خود برای جمعآوری دادهها از مدارس در سطح ملی استفاده میکند و این نظرسنجی را اجباری میکند.
پل وایتمن، دبیر کل اتحادیه رهبران مدرسه NAHT، گفت که “احتمالاً اطلاعات جالبی را به دست خواهد آورد که می تواند به خوبی مورد استفاده قرار گیرد”.
با این حال، اشاره به استفاده از اختیارات قانونی برای مطالبه اطلاعات از مدیران مدارس که قبلاً مشغول بودند، نسبت به آنها ظلم و بیحساس خواهد بود. این یکی دیگر از وظایف اداری است که باید به لیست طولانی آنها اضافه شود.”
بدون عواقب قانونی برای عدم پاسخگویی
پپه دیاسیو، دبیر کل انجمن رهبران مدارس و کالجها، گفت: «کمی ناامیدکننده» است که این نظرسنجی اجباری است زیرا «لحنی تاسفآور با مدیران مدارس که در حال حاضر تحت فشار قابل توجهی هستند» ایجاد میکند.
با این حال، او اعضا را تشویق میکند تا آن را تکمیل کنند، زیرا «ما باید درک بهتری از میزان موضوعات ذکر شده داشته باشیم».
دفتر کمیساریای کودکان تصریح کرد که مدارسی که شرکت نکنند تحت تعقیب قرار خواهند گرفت، اما با عواقب قانونی مواجه نخواهند شد.
دسوزا اصرار داشت که این نظرسنجی “یک تمرین رتبه بندی برای مدارس یا یک معیار پاسخگویی نیست: این بهترین راه برای ایجاد تصویری مناسب از آنچه در زمین اتفاق می افتد است”.
“پاسخ ها قبل از انتشار در سال آینده به دقت تجزیه و تحلیل و ناشناس خواهند شد. در نظر گرفته نشده است که سنگین باشد، و همچنین قضاوتی در مورد کیفیت یا محتوای پاسخ آنها نخواهد بود.»
از مدارس پرسیده می شود که آیا کارکنانی مانند مشاوران، پرستاران، درمانگران و روانشناسان آموزشی را استخدام می کنند و آیا آنها یک یا چند کارمند برای نقش هایی مانند SENCO، رهبری حفاظتی تعیین شده و رهبری سلامت روان دارند یا خیر.
این نظرسنجی بررسی میکند که آیا فضای بیرونی، غنیسازی و فعالیتهای تعطیلات رایگان، مهد کودک، تأمین جایگزین در محل، تأمین صبحانه، بانکهای غذا و مراقبت از کودکان در اطراف وجود دارد یا خیر. همچنین می خواهد بداند چه کسی هزینه آن را پرداخت می کند.
این پس از بررسی هفته مدارس در سال گذشته صورت گرفت که نشان داد چگونه سقوط خدمات دولتی و وخیمتر شدن نرخ فقر کودکان باعث شده است تا مدارس این مشکلات را انتخاب کنند.
“مقیاس کامل چالش”
د سوزا گفت: «اگر میخواهیم یک سیستم مدرسهای بسازیم که برای بچهها به همان اندازه که برای خودشان جاهطلبی دارند، باید مقیاس کامل چالشها و فرصتهایی را که رهبران مدرسه، معلمان و کارکنان پشتیبانی روزانه با آن مواجه هستند، بدانیم.»
از رهبران سؤال می شود که آیا «موانعی» برای ارائه حمایت اضافی برای دانش آموزان وجود دارد، مانند مشارکت والدین و مراقبان، در دسترس بودن بودجه، فقدان خدمات محلی، سیاست در اعتماد آکادمی یا سطح ملی یا ظرفیت کارکنان.
و از آنها پرسیده می شود که آیا می توانند برای کودکان مبتلا به SEND تنظیماتی مانند دسترسی به مشاوره، تطبیق منابع، راهنمایی، تجهیزات خاص و جدول زمانی مناسب انجام دهند.
همچنین از آنها پرسیده می شود که آیا دلایلی وجود دارد که نمی توانند الزامات یک برنامه آموزشی، بهداشتی و مراقبتی را برآورده کنند. به عنوان مثال می توان به تامین مالی نیازها، کمبود نیروی متخصص یا امکانات در دسترس اشاره کرد.
یک سوال دیگر در مورد تلفن های همراه و اینکه آیا دانش آموزان خاصی از هر گونه قوانین معاف هستند یا خیر می پرسد. رهبران همچنین باید بگویند که چه تعداد از دانشآموزانشان سیگار الکترونیکی مینوشند یا از سیگار استفاده میکنند.
منبع: schoolsweek