برخی از دانشآموزان با نیازهای اضافی میتوانند در طول امتحانات خود در سال جاری پس از وضع قوانین جدید پس از افزایش درخواستها پس از کووید، به موسیقی گوش دهند.
در همین حال، مدارس همچنین میتوانند از نامههای ارجاع خدمات حمایت از سلامت روان برای درخواست حمایت اضافی استفاده کنند تا اطمینان حاصل شود که جوانان از لیستهای انتظار طولانی محروم نیستند.
این تغییرات در دستورالعمل به روز شده شورای مشترک صلاحیت ها (JCQ) در مورد تعدیل هایی که مدارس می توانند برای دانش آموزان دارای معلولیت و مشکلات یادگیری درخواست کنند، گنجانده شده است.
ترتیبات و تنظیمات دسترسی موجود شامل مواردی مانند استراحت تحت نظارت، زمان اضافی و یک رایانه خوان است.
اما از امسال، هماهنگکنندگان نیازهای آموزشی ویژه میتوانند برای دانشآموزانی که دارای «اختلالات اساسی» طبقهبندی میشوند برای گوش دادن به موسیقی یا نویز سفید درخواست دهند.
این امر برای افرادی که نیازهای سلامت اجتماعی، عاطفی و روانی دارند (SEMH) یا دارای اختلالات حسی مانند وزوز گوش، شنیدن صداها معمولاً وزوز یا زنگ، و میسوفونیا، واکنش شدید به صداهای خاص، صدق می کند.
یکی از سخنگویان JCQ گفت: «از زمان همهگیری، متوجه شدیم که درخواستهای بیشتری از مدارس و کالجها درباره دانشآموزان دارای معلولیت وجود داشته است… نیاز به پخش موسیقی یا نویز سفید در پسزمینه در طول امتحان».
این برای سطوح GCSE، A-levels، BTECs و T-levels کاربرد دارد.
راهنمای قبلی در مورد تنظیمات امتحان بیان میکرد که داوطلبی که نیاز به صدای سفید از طریق هدفون دارد، ممکن است تحت پوشش مجموعه ترتیبات منتشر شده قرار نگیرد، زیرا فهرست «جامع نیست».
به مدارس گفته شد که این موارد را قبل از ارائه درخواست برای ترتیبات “سایر” با هیئت های امتحانی در میان بگذارند.
بهروزرسانی امسال، گوش دادن به نویز سفید یا موسیقی را به عنوان یک دسته تنظیم دسترسی رسمی قرار میدهد.
مدارس باید لیست پخش را بررسی کنند
با این حال، مدارس باید مطمئن شوند که دستگاه نمی تواند به اینترنت متصل شود. لیست پخش نیز باید بررسی شود تا “اطمینان حاصل شود که مزیتی به نامزد اعطا نشده است”.
پپه دیاسیو، دبیر کل اتحادیه رهبران ASCL، گفت که این حرکت “معقول” است زیرا “معقول” است که انتظار داشته باشیم ترتیبات دسترسی به امتحان در کنار درک SEND و سلامت روان تکامل یابد.
«رهبران مدارس و کالجها همیشه میخواهند به دانشآموزان خود هر فرصتی برای موفقیت بدهند و ترتیبات دسترسی راهی است برای اطمینان از اینکه هیچکس بهطور ناعادلانه آسیبی نمیبیند.»
با این حال، او هشدار داد که افزایش تعداد تمهیدات ویژه برای امتحانات چالش های لجستیکی و مالی را برای مدارس ایجاد کرده است. «بهکارگیری و آموزش ناظران کافی اغلب بسیار دشوار است».
یک نظرسنجی در سال گذشته توسط انجمن ملی افسران آزمون نشان داد که 75 درصد نگران هستند که مدارس و کالجها به اندازه کافی ناظر کاملاً آموزش دیده برای سری امتحانات 2023 نداشته باشند.
ترتیبات دسترسی تایید شده در آزمونهای GCSE و A-level 2022-23 8.7 درصد افزایش یافت. نود و چهار درصد از مراکز، از جمله مدارس، دارای ترتیبات تایید شده بودند، در مقایسه با 92.9 درصد در سال قبل.
در همین حال، تعداد دانشآموزان دارای نیاز به SEMH از سال 19-2018 46 درصد افزایش یافته و به 316327 نفر رسیده است.
مدارس می توانند از ارجاع CAMHS استفاده کنند
تغییر قابل توجه دیگر این است که، در شرایط استثنایی، SENCOS اکنون میتوانند از تأییدیه ارجاع یا نامه پذیرش اعتماد CAMHS یا NHS برای اثبات اختلالات اساسی استفاده کنند.
پیش از این، مدارس باید نامه ای از یک متخصص پزشکی ارسال می کردند که ناتوانی نامزد را تایید می کرد.
با این حال، دانش آموز باید در لیستی برای غربالگری باشد و احتمالاً تشخیص رسمی دریافت کند.
JCQ گفت که این حرکت “تضمین می کند که هیچ دانش آموزی در معرض آسیب نیست”. تقاضا برای خدمات بهداشت روان در برخی از مناطق کشور “بالا بوده و منجر به لیست انتظار طولانی می شود”.
گری اوبین، مشاور SEND و SENCo سابق، گفت که این یک “گام واقعاً خوب برای اطمینان از برابری” بود.
اما او گفت که “نقطه وسیع تری در مورد بار اداری اداری بر کارکنان ثانویه، به ویژه SENCOS در رابطه با ترتیبات دسترسی وجود دارد که به جای افزودن انواع بیشتری از ترتیبات و شواهد، نیاز به رسیدگی دارد.”
به روز رسانی های دیگر شامل امکان درخواست برای تغییرات جدول زمانی در شرایط استثنایی است.
یک داوطلب باید یک وضعیت پزشکی تشخیص داده شده، ناتوانی جسمی، نیاز به SEMH یا اختلال بینایی داشته باشد، به این معنی که باید در همان روز امتحان دیرتر یا زودتر در امتحان شرکت کند.
JCQ به درخواست ها برای اظهار نظر در مورد دلیل ایجاد این اضافات پاسخ نداد.
منبع: schoolsweek