دولت امروز صبح فراخوان خود را برای دریافت مدرک برای بررسی گسترده برنامه درسی منتشر کرده است.
ما قبلاً توضیحی در مورد چگونگی کارکرد این بررسی داریم (شما می توانید آن را در اینجا بخوانید)، بنابراین موارد زیر بیشتر به درخواست شواهد اختصاص دارد.
1. این یک مشاوره 8 هفته ای است
فراخوان برای شواهد امروز باز می شود و تا 22 نوامبر ادامه دارد. این هشت هفته برای بیان نظر شما باقی است. می توانید مشاوره را در اینجا تکمیل کنید.
این بررسی «عمداً سؤالات را تا حد امکان باز نگه داشته است و از پاسخ های همه علاقه مندان استقبال می کند: جوانان و والدین آنها، معلمان، مدرسان، رهبران آموزش، کارشناسان موضوع، محققان، کارفرمایان و دیگران».
2. گزارش سال آینده، اما می تواند منتظر تغییرات است
یک گزارش موقت در «اوایل» سال 2025 منتشر خواهد شد. این گزارش «یافتههای موقت بررسی را ارائه میکند و حوزههای کلیدی را برای کار بیشتر تأیید میکند».
گزارش نهایی و توصیه ها در پاییز 2025 ارائه خواهد شد.
اما بعد از آن چه اتفاقی می افتد؟ بکی فرانسیس، رئیس بررسی، پیشنهاد کرد که می تواند یک کیسه ترکیبی باشد. به عنوان مثال، برخی تغییرات مستقیم تر را می توان در اولین گزارش مطرح کرد و در سال بعد ارائه کرد. دولت متعهد شده است که برای هر گونه اصلاحات اساسی در برنامه درسی و ارزیابی یک سال به مدارس اخطار دهد.
با این حال او گفت که هر اصلاحات بزرگتر و پیچیده تر می تواند نیاز به بررسی یا رایزنی های بیشتر داشته باشد و حتی ممکن است در این مجلس که در سال 2029 به پایان می رسد اتفاق نیفتد.
و همانطور که فرانسیس قبلاً گفته بود، جایی که “محتوای جدید اضافه می شود، برای ایجاد فضا باید محتوای موجود حذف شود”.
3. ارسال، سوم فراموش شده اولویت هستند…
بررسی نشان می دهد که چیزهای خوبی در مورد سیستم فعلی وجود دارد. این تکامل است، نه انقلاب. فرانسیس این بررسی را به عنوان یک “بازخوانی” توصیف کرد.
با این حال، این بررسی بیان میکند که «بخشهایی از سیستم وجود دارد که نیاز به بهبود دارند» – بهویژه برای دانشآموزان با نیازهای اضافی و آنهایی که از پسزمینههای ضعیفتر هستند.
فرانسیس گفت: «واقعیت این است که ما همچنان یک سوم از جوانان خود را که در کلاس 4 یا بالاتر از 16 سال به 5 GCSE نرسیدهاند، شکست میدهیم، که تعداد نامتناسبی از آنها از زمینههای اجتماعی-اقتصادی محروم هستند.
بنابراین نیاز به بازنگری برنامه درسی موجود و چارچوبهای ارزیابی برای اطمینان از مناسب بودن آنها برای هدف برای ربع قرن آینده وجود دارد.
«این بازبینی موفقیتها، ضعفها و فرصتها را بررسی میکند تا یک برنامه درسی ارائه دهد که نمونهای از برتری باشد. دانش و مهارت هایی را که جوانان در زندگی آینده خود به آن نیاز دارند تضمین می کند. غنی سازی و ایجاد انگیزه برای یادگیری؛ و با نیازهای در حال تغییر محیطی که در آن حرکت خواهند کرد، سازگار میشوند.»
4. … “کاهش” بار امتحانات روی کارت ها …
این بررسی همچنین برخی از نتایج بالقوه دیگر را فهرست می کند. که شامل به
– «کاهش برخی از فشارها و محدودیتها بر فراگیران و مربیان»
– “کاهش بار ارزیابی در صورت امکان و مناسب، در حالی که به شناخت مزایای اجتماعی معاینه عمومی ادامه می دهد.” برای مثال، دیدگاههایی در مورد اینکه آیا «حجم کلی ارزیابیها بر رفاه و توانایی همه جوانان برای پیشرفت به مرحله بعدی آموزش تأثیر میگذارد یا خیر» جستجو میشود.
– «پشتیبانی از تخصص حرفه ای؛ به چالش های دیرینه در ارائه مسیرهای معنادار، دقیق و با ارزش برای همه دانش آموزان 16 تا 19 رسیدگی کنید.
– “اطمینان حاصل کنید که برنامه درسی جامع و قابل دسترس برای همه جوانان است و به بی عدالتی ها و پیامدهای ناخواسته رسیدگی می کند.”
این بازنگری همچنین ممکن است در مورد تأثیر پاسخگویی بر برنامه درسی و سیستم ارزیابی توضیحاتی ارائه دهد.
“ممکن است بخواهد توصیه کند که چگونه تغییرات در برنامه درسی و ارزیابی باید با اقدامات پاسخگویی در تعامل باشد.”
5. … اما مراقب “پیامدهای ناخواسته” باشید
فرانسیس به هفته مدارس گفت که یکی از بزرگترین چالشها این است که اطمینان حاصل شود که اصلاحات بازنگری «هیچ آسیبی ندارد. ما می دانیم که تسریع عواقب ناخواسته چقدر آسان است، به ویژه در مورد معیارهای پاسخگویی و عملکرد.
“پس این چیزی است که من باید با احتیاط با آن برخورد کنم.”
سند بازبینی بیان میکند که به دنبال شناسایی مهمترین و مبرمترین مسائل پیش روی برنامه درسی و ارزیابی است، اما «روی پرداختن به آنها بدون ایجاد بیثباتی در سیستم، ایجاد تغییرات در جایی که کارها به خوبی کار میکنند، یا جایی که شواهد کافی برای اثبات وجود ندارد، تمرکز خواهد کرد. تغییر».
به طور خلاصه، ما به دنبال ایجاد تکامل هستیم، نه انقلاب.
این بررسی همچنین به دنبال حذف مدارک معتبر و باارزش مانند سطوح A، GCSE و سطوح T نیست.
6. موضوع رد میشود «بیشتر از آنچه فکر میکردیم»
در کنار فراخوان برای شواهد، دولت مطالعهای درباره گرایشهای موضوع برنامه درسی در طول زمان منتشر کرده است تا «به مکالمه مبتنی بر شواهد ما کمک کند، زیرا ما گستردگی و تعادل برنامه درسی را در نظر میگیریم».
منبع: schoolsweek