یک مطالعه نشان میدهد که به نظر میرسد که بحران سقوط رول تلفات کمتری را نسبت به مدارسی که توسط مقامات محلی اداره میشوند، بر آکادمیها وارد کرده است.
وبلاگ بنیاد ملی تحقیقات آموزشی که امروز منتشر شد، ویژگیهای دورههای ابتدایی را که با کاهش شدید تعداد دانشآموزان از سالهای 2017-2018 تا 2023-2024 مواجه شدهاند، بررسی میکند.
NFER “برخی شواهد” پیدا کرد که نشان میدهد مدارسی که در این دوره آکادمی بودند کمتر از مدارسی که دارای مقامات محلی بودند، تحت تأثیر قرار گرفتند.
مدارس ابتدایی با رتبهبندی Ofsted پایینتر نسبت به مدارس با رتبهبندی بالاتر، کاهش بیشتری در تعداد دانشآموز داشتند.
مدارس آسیب دیده بیشتر احتمال داشت تعداد کلاس ها را کاهش دهند تا دانش آموزان در هر کلاس.
مایکل اسکات، یکی از نویسندگان گزارش، اقتصاددان ارشد NFER، گفت: «به کار بیشتری نیاز است تا بفهمیم چگونه دولت، لسآنجلس و مدارس میتوانند به کاهش تعداد برای دستیابی به بهترین نتایج برای کودکان در همه جا واکنش نشان دهند.
آکادمی ها وضعیت بهتری دارند
در سطح ملی، تعداد دانش آموزان ابتدایی با بودجه دولتی 1.5 درصد کاهش یافته است، به این معنی که از سال 2017 حدود 70000 دانش آموز وجود دارد.
لندن 50000 از این تعداد را تشکیل میدهد که 6.8 درصد کاهش داشته است. هفت منطقه سقوط را ثبت کردند – اما تعداد بیشتری کمتر از 1.5 درصد بود.
غرب میدلندز و شرق انگلستان هر دو افزایش اندکی به ترتیب 0.6 درصد و 0.8 درصد در این بخش داشتند.
آکادمی ها شاهد کاهش کمتری در تعداد دانش آموزان بودند. در ده منطقه شهرداری لندن که بدترین ضربه را دیده است، تعداد مدارس مقامات محلی بیش از دو برابر آکادمی ها کاهش یافته است.
کارشناسان سال گذشته پس از پیوستن دو دوره مقدماتی به EKO Trust، گفتند که سقوط رولها میتواند باعث تقویت غیرمنتظره آکادمی شود و گفتند که سقوط رولها در ساحل به معنای «ظرفیت نگهداری و توسعه کارکنان با کوچک شدن مدارس در حال کاهش است».
در حالی که شوراها مسئول برنامه ریزی مکان هستند و بسیاری از آنها در حال ادغام یا تعطیلی مدارس هستند، آنها قدرتی برای تعطیل کردن آکادمی ها ندارند.
در همین حال، مدارسی که «نیاز به بهبود دارند» یا «ناکافی» رتبهبندی شدهاند، نسبت به مکانهای مدرسه، «افت قابل توجهی» در تعداد دانشآموز داشتند.
اما تنظیمات «بینظیر» تقریباً هیچ تغییری را شاهد نبودند، در حالی که مدارس «خوب» تمایل به افزایش اندکی در ظرفیت استفادهنشده داشتند و به طور متوسط از 91 درصد به 88 درصد پر شدند.
دادهها نشان میدهند که دورههای ابتدایی ایالتی با رتبهبندی پایینتر Ofsted «به طور نامتناسبی تحت تأثیر کاهش تعداد دانشآموزان قرار میگیرند، حتی پس از محاسبه ظرفیت مدرسه».
مدارس تمایل دارند به جای صرفاً تعداد دانش آموزان در هر کلاس، کاهش تعداد کلی کلاس ها را در اولویت قرار دهند.
در حالی که فشارهای مالی در سطح ملی وجود داشته است، اما “در مناطقی از لندن با بیشترین کاهش تعداد دانش آموزان تشدید شده است”.
منبع: schoolsweek