مهارتهای جدید دولت از مدارس برای ارائه مشاوره شغلی به دانشآموزان «حمایت میکند».
شماره 10 میگوید که مهارتهای انگلستان کسبوکارها، ارائهدهندگان، اتحادیهها، مقامات شهرداری و دولت را گرد هم میآورد تا اطمینان حاصل شود که ما نیروی کار بسیار آموزش دیده مورد نیاز انگلستان را داریم. امروز اولین گزارش خود را منتشر کرد.
رئیس موقت، ریچارد پنی کوک، گفت: «با سیستم مدارس همکاری خواهد کرد تا تأکید کند که اساس هر گونه توسعه مهارت، سطوح رضایت بخشی از دستیابی به سواد و شمارش است، و از مدارس ما در ارائه مشاوره با کیفیت بالا به دانش آموزان در مورد فرصت ها و مسیرهای شغلی حمایت می کند. ”
او گفت که بریتانیا ششمین اقتصاد بزرگ جهان است، اما «کسب و کار و خدمات عمومی ما در 30 سال گذشته از نظر بهرهوری عقب ماندهاند. اگر میخواهیم در سالهای آینده موفق شویم، باید چشمانداز مهارتها را تغییر دهیم.»
Skills England که قبل از راهاندازی رسمی در سال آینده بهصورت «سایهای» راهاندازی شد، با همکاری نزدیک با شورای استراتژی صنعتی و شورای مشورتی مهاجرت، «تصویر ملی منسجم» را از جایی که شکافهای مهارتی وجود دارد و چگونه میتوان آنها را حل کرد، تشکیل خواهد داد. .
این برنامه به شکلدهی آموزش فنی برای پاسخگویی به نیازهای مهارتی کمک میکند، از جمله شناسایی آموزشهای قابل دسترسی از طریق نرخ رشد و مهارتهای جدید و مشاوره در مورد «نیروی کار بسیار آموزشدیده مورد نیاز برای ارائه یک برنامه روشن و بلندمدت برای اقتصاد آینده». .
“فهرست طولانی از چالش های مهارتی”
بریجت فیلیپسون، وزیر آموزش و پرورش گفت: “مهارت ها برای تغییری که این دولت می خواهد ایجاد کند حیاتی است” اما اولین گزارش این سازمان “فهرست طولانی از چالش های مهارتی” را مشخص می کند.
او افزود: “ما یک چشم انداز مهارت های پراکنده و گیج کننده داریم که زبان آموزان را ناامید می کند، کسب و کارها را ناامید می کند و رشد را متوقف می کند.”
برای پرداختن به این موضوع، گزارش میگوید دادهها، از جمله در مورد «وسعت و علل شکافهای مهارتی و میزان کمک موجود برای پر کردن آنها» باید بین دولت مرکزی، نهادهای منطقهای و ارائهدهندگان محلی، با حلقههای بازخورد قوی و خطوط پاسخگویی جریان داشته باشد.
در این گزارش آمده است که در بریتانیا، تقریباً یک نفر از هر 10 – یا بیش از 2.5 میلیون نقش – در “تقاضای حیاتی” هستند و 90 درصد از این موارد نیازمند دورههای آموزشی یا آموزش مرتبط با کار هستند.
صنعت بهداشت و مراقبت های اجتماعی بیشترین حجم تقاضا را دارد.
اما این گزارش افزود: «مشاغل با تقاضای بالا شامل مشاغلی در آموزش، تولید و صنایع علمی و فنی حرفهای است.
آخرین سرشماری نیروی کار مدارس، برای سال تحصیلی 2023-2024، 2800 جای خالی معلم و 3400 پست معلم کلاس را به طور موقت در نوامبر 2023 نشان داد.
گزارش quango اضافه میکند که بریتانیا در مهارتهای شغلی ضروری، از جمله در سواد، شمارش و مهارتهای دیجیتال، «شکاف مهارتهای کلیدی» دارد.
سازمان همکاری اقتصادی و توسعه همچنین دریافته است که بریتانیا دارای شکافهای مهارتی مهم دیگری از جمله مهارتهای شناختی (مانند استدلال و حل مسئله) و مهارتهای اجتماعی (مانند قضاوت و تصمیمگیری) است.
برای کمبود دانش موضوعی، رایجترین آن در بریتانیا در آموزش و آموزش و در موضوعات مرتبط با STEM است.
Skills England با DfE کار خواهد کرد تا اطمینان حاصل کند که همه ارائه دهندگان پس از 16 سالگی، از جمله مدارس ششم مدرسه و کالج ها، “انگیخته شده اند تا به طور معناداری در اکوسیستم مهارت های محلی خود مشارکت کنند و به رشد آنها کمک کنند”.
این سازمان در پاییز مجموعهای از میزگردها و وبینارها را برای «آزمایش بیشتر و اصلاح ارزیابی اولیه نیازهای مهارتی (از جمله در بخشهای کلیدی) برگزار خواهد کرد و فرصتهایی را برای کمک به تصمیمگیری در مورد نحوه اجرای وظایفش فراهم میکند.
منبع: schoolsweek